Tuesday, May 10, 2011

Mukaddimah - Jihad dlm menentang RIBA - Syaikh Abdul Qadir As Sufi

Mukaddimah - Jihad dlm menentang RIBA - Syaikh Abdul Qadir As Sufi

Jika kita lihat keadaan Islam kita pada hari ini kita akan dapati risalah nubu'ah ad – deen yang asli telah ditulis semula ( penafsiran moden ) oleh para – para penulis khususnya dari Pakistan dan Mesir yang mengaku membawa panji – panji tajdid ( pembaharuan ). Dibawah pengaruh dan aktiviti program mereka , kita dapati keadaan umat Islam semakin lama semakin teruk melalui penghinaan demi penghinaan. Umat Islam hilang panduan, terperangkap dengan gerakan paramiliteri tanpa satu kemenangan yang munasabah, terpaksa menerima doktrin perbankan kuffar sedangkan mereka berbangga dengan sistem perbankan ini bahawa mereka telah berjaya menghapuskan riba.


Sementara itu pulak ulamak – ulamak pemerintah secara terbuka mendokong program - program yang menonjolkan cara hidup kuffar dan bersama musuh – musuh Islam membuat satu persefahaman dalam konferen - konferen sehinggalah menukar bentuk ad deen sebenar sehinggalah menafikan zakat dan jihad.


Jika sebuah negara menjadi penganjur kepada kelengkapan bala tentera kafir bagaimana kita hendak menerima ulamak mereka dan seterusnya ijtihad mereka sedangkan dalam isu yang sangat mudah ini lidah mereka menjadi kelu.


Begitu juga dengan pendidikan Islam, ditulis semula, menjadi tidak aktif diletakkan dibawah sistem akademik kuffar dimana setiap tesis tertakluk kepada satu metodoloji dimana setiap teks adalah tertakluk kepada perbahasan dan boleh dinafikan dan dengan ini secara jelas dan terbuka menafikan Al Quran itu adalah wahyu Allah s.w.t.

Ketika ulamak dinafikan suara mereka, duktur – duktur akademik Islam moden ini telah meletakkan Islam dibawah struktur pengajian akademik Universiti lalu mereka menerima asas – asas sistem kuffar, strukturnya, sistem masoniknya (yahudi), sekularnya, ilmu sains, ilmu sakit jiwa dan sosioloji dari Yahudi.


Akhirnya duktur – duktur ini memberitahu kita bahawa Islam tersebar dengan hujjah yang rasional sedangkan kita tertanya – tanya bagaimana penakluk arab dapat memujuk orang Sepanyol, Cina, Melayu dan Berber Afrika tentang kehebatan Islam sedangkan mereka tidak menguasai bahasa mereka.

Sekarang kita mewarisi keadaan Islam yang hancur sesudah 100 tahun kerja – kerja mason Abduh dan kuncu – kuncunya terutamanya di tanah jantung umat Islam ( Tanah Arab ).

Gerakan yang menggelarkan diri mereka Salafi ini membida'ahkan satu persatu amalan Islam sehingga kebangkitan mereka tidak berjaya dan adakalanya aktiviti mereka amat sesuai dengan polisi luar negara British dan Amerika. Beribu – ribu pemuda Islam terbunuh dalam perjuangan mereka tanpa kemenangan yang dijanjikan Allah s.w.t apabila Islam jelas ditegakkan.


Pada satu ketika seorang utusan datang kepada Saidina Umar r.a. membawa berita kemenangan orang Islam. Umar bertanya kepadanya " Bila kamu mula berdepan dengan musuh". Jawabnya " Pada awal pagi". Beliau ditanya lagi" Bila kamu dapat mengalahkan musuh ". Jawabnya " Sedikit selepas tengahari ". Kata Umar " Sesungguhnya kita dari Allah dan akan kembali kepada Allah, bagaimana kufr boleh bertahan dihadapan Iman dari awal pagi sehingga tengahari ? Mesti kamu membuat bida'ah dibelakang aku ".

Jadi bagaimana hubungannya dengan kita, mazhab dan ijtihad mereka yang telah gagal selama 50 tahun ini sedangkan pengasas mereka pada hari ini hidup dalam kemewahan bertugas dengan musuh – musuh Islam yang memperhambakan jutaan manusia dari Indonesia sehinggalah ke Afrika ?


يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ()


Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim. Surah Al Maidah:51

وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ(73)وَالَّذِينَ ءَامَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ ءَاوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ(74)


Adapun orang-orang yang kafir, sebagian mereka menjadi pelindung bagi sebagian yang lain.

Jika kamu (hai para muslimin) tidak melaksanakan apa yang telah diperintahkan Allah itu, niscaya akan terjadi kekacauan di muka bumi dan kerusakan yang besar.

Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah, dan orang-orang yang memberi tempat kediaman dan memberi pertolongan (kepada orang-orang muhajirin), mereka itulah orang-orang yang benar-benar beriman. Mereka memperolehi keampunan dan rezki (ni`mat) yang mulia. Surah al Anfal: 73 & 74


Dengan slogan " Liberty,fraternerty and equality " (kebebasan, persaudaraan dan persamaan) gerakan freemason yahudi yang menguasai masyarakat Kristian telah memperhambakan umat Islam, mereka dilayan seperti anjing dan dihina begitu juga dengan ad din Islam. Tanah Arab dijadikan tempat peperangan , harta mereka dicuri dan duit kertas ( duit palsu ) ditebarkan. Rejim boneka dipaksakan keatas mereka, tentera asing berpengkalan disana bagi memberi perlindungan kepada mereka.


Gerakan Islam palsu telah diwujudkan bagi menjemput aktivis mereka untuk misi pengeboman berani mati. Lebih mudah dikenali dan dibunuh inilah kerja – kerja syaitan 100 tahun lalu yang membawa kekecewaan kepada umat Islam. Jadi dalam keadaan kita dikelilingi benda haram dan manusia mengharungi kehidupan cara kuffar kita diminta menjadi muslim yang baik, masuk perniagaan, simpan wang kita dalam Bank Islam dan tunduk kepada hagemoni antarabangsa yang dikuasai Yahudi. Mereka sebenarnya tidak berminat dengan Israel tetapi hanya satu decoy supaya orang Arab ditarik dan sibuk didalam gerakan militan sedangkan jenayah sebenar yakni hagemoni Perbankan memerangkap dan memenjarakan mereka dengan wang kertas.


Mula – mula kenal dulu musuh kamu. Lihat pada jihad dan bagaimana ia berfungsi. Tengok pada jalan permulaannya dan pada hasilnya dan penghujungnya.


Doa kita. Semoga Allah mengembalikan kepada kita, kitab yang menjadi petunjuk dan pedang yang membantu kita. Amin


Mengenali musuh

Al Muwatta':31.16.37


Yahya meriwayatkan dari Malik bahawa Yahya ibn Said mendengar Said ibn Musaiyab berkata :

Menggunting emas dan perak ( Menyembunyikan emas dan perak dari edaran) adalah sebahagian dari kerja kerosakan ( fasad ) di atas muka bumi.


Dalam mengenali musuh , kita mesti mengetahui bahawa mereka bukanlah sebuah negara dengan politik tertentu dengan tenteranya dan benderanya walaupun mereka menghantar tentera di medan. Mereka bukanlah sebuah negara tetapi mereka adalah 'antarabangsa' yang bergerak menggunakan undang – undang mana – mana negara dan tidak berasaskan mana – mana negara.


Dengan menapungkan wang kertas, mereka menguasai rizab simpanan emas, memanipulasikan 'harga emas' , berlian dan ' harta sebenar '( real wealth) dengan sengaja menjadi arkitek kepada inflasi dan bankrupsi.


Yahya meriwayatkan dari Malik dari Musa ibn Tamim dari Abul Hubab Said ibn Yasar dari Abu Hurairah r.a. bahawa Rasullullah s.a.w bersabda : Satu dinar untuk satu dinar, satu dirham untuk satu dirham tidak lebihan antara keduanya.



Transaksi perniagaan di Madinah adalah rekod kemanusiaan yang berupa keadilan sosial kepada masyarakat sebenar, yang menjadi sebahagian dari mukjizat Rasullullah s.a.w, jika dibandingkan dengan hutang trillion dollar rakyat Amerika Syarikat kepada Bank – bank milik peribadi memperlihatkan betapa Islam sangat relevan dan sangat berperikemanusiaan berbanding keadaan masyarakat yang dibelenggu dengan riba.

Sangat jelas kepada kita bahawa tidak ada jalan untuk pembaikan kepada masyarakat barat – sejak diperkenalkan sistem perbankan dari zaman Thomas Jefferson dan krisis perbankan telah membawa kepada dua perang dunia semuanya kerana tidak berfungsinya sistem kewangan yang tidak berasaskan harta sebenar yakni emas dan perak.

Al Muwatta' 31.39.84

Malik meriwayatkan bahawa Zaid ibn Aslam berkata:


Riba dizaman jahilliyah ialah apabila seorang memberi pinjaman kepada seseorang lain dengan tempoh tertentu apabila tempoh tersebut sampai dia akan berkata " Samada engkau membayar atau tambahkan untukku ? Jika beliau membayar, dia mengambilnya. Jika tidak, dia akan menambah hutang dengan tambahan tempoh.

Berkata Imam Malik : Pekara yang dilarang dimana tidak ada perselisihan antara kami ( ahlul Madinah ) jika seorang memberi pinjaman kepada seseorang lain dengan tempoh tertentu dan jumlah pinjaman dikurangkan dan peminjam membayarnya dengan cepat, pada kita ini seperti seseorang yang melewatkan pembayaran dan hutangnya ditambah. Ini tidak lain, adalah riba. Tidak ada keraguan lagi.


Orang – orang Yahudi dan penyokong Kristiannya tahu bahawa mereka hanya ada satu kerja terakhir sebelum meletakkan penyerahan Islam sepenuhnya dibawah jari telunjuk kuffar. Mereka telah menghalang shariat Islam dijalankan yang bertujuan memberi keadilan sosial kepada masyarakat Islam. Mereka telah membuat kenyataan yang bertentangan dalam menerima dan menolak mazhab , sedangkan tidak ada kesatuan dalam mazhab yang mereka syorkan yang akhirnya membawa kepada mazhab ke 5. Mereka telah melambakkan tafsir dengan tafsiran moden yang tidak menekankan ahkam untuk perlaksanaan shariat dan perlaksanaan pemerintahan ( political action ). Mereka hanya bercakap atas dasar jihad retorik ( cakap – cakap jihad ) sedangkan mereka telah menafikan pekara – pekara asas dalam jihad, yang akan kita lihat nanti, InsyaAllah dan memusnahkan realiti keadaan yang ada.

Kerja terakhir mereka ialah membawa seluruh umat dan negara Islam ke dalam alam riba dan perbankan haram dengan menyakinkan bahawa ini adalah perbankan ' Islam '. Sedangkan perkataan itu sendiri bermaksud riba dan bukan bahasa arab. Dalam tempoh singkat 10 tahun sahaja kita melihat ketua-ketua pergerakan modenis Islam ini mengepalai rangkaian ' Perbankan Islam '.

Jangan kita berpura – pura apabila membaca tesis mereka yang moden bagi menunjukkan kepada kita teori ekonomi berkaitan tidak berunsur riba. Tidak ada jalan keluar, kenyataanya bahawa sistem perbankan adalah satu sistem global. Jika kamu masukkan satu pelaburan 'bersih' yang dipanggil perbankan tanpa interest ia mesti berhadapan dengan sistem yang lebih besar sehingga secara automatik ia akan bercampur baur dengan proses riba secara keseluruhannya.

Al Muwatta' : 31.44.95


Imam Malik meiwayatkan bahawa beliau mendengar bahawa Abdullah Ibn Masud berkata : Jika seseorang memberi pinjaman, mereka tidak sepatutnya meminta lebih dari pinjamannya. Walaupun ia segenggam rumput, ia adalah riba.


Satu kesimpulan mudah yang disengajakan pihak kuffar ialah dengan mengatakan bahawa Bank beroperasi bagi memenuhi kekosongan dalam ekonomi. Sedangkan dia mempunyai sistem dan syarat – syaratnya yang tersendiri dan berinteraksi dalam rangkaian network dengan Bursa saham yang juga sahabatnya dan musuhnya. Juga dirangkaikan dengan pasaran komiditi dan pasaran depan (future markets). Negara Arab sudah merasakan kuasa magik manipulasi pasaran spot market dan bursa saham. Jika dahulu mereka mempunyai kuasa menentukan harga minyak sekarang selepas setahun sahaja kuffar telah berjaya menurunkan nilai minyak sehingga membawa negara pengeluar minyak hampir kepada bankrupsi.

Apa yang digambarkan kepada kita ialah pasaran yang tidak boleh dijangka seperti yang berlaku pada Crash 1929 dan sebagainya, sedangkan semuanya secara matematiknya diaturkan dengan sempurna. Kita tidak dapat bayangkan bagaimana puak modenis Islam hendak memasukkan sistem perbankan kuffar kedalam dunia Islam dan menyerapkannya ke dalam bursa saham dan pasaran – pasaran lainnya atas nama Islam sedangkan sangat jelas apa yang mereka lakukan bertentangan dengan Al Quran dan Sunnah nabi s.a.w.


Kita tidak ada pilihan melainkan mengkategorikan keseluruhan sistem kewangan adalah riba. Ini bermaksud bahawa keseluruhan rangkaian dari perbankan ke megabank ( IMF,Bank Dunia dll. ), pasaran saham dan kesemua bentuk perdagagan yang dijalankan dengan protokol mereka tidak lain adalah riba, secara terbuka menguasai dunia melalui organisasi – organisasi mereka yang bertebaran dengan sistem perbankan, terkunci dengan kerajaan ' demokratik' dengan agen – agen mereka dan tidak lupa kepada boneka dkitaktor yang menjadi negara pelanggan kepada IMF dan Bank Dunia.

Semuanya boleh dilihat secara rasional dan secara terbuka tanpa merujuk kepada teori konspirasi freemason walaupun memang gerakan sulit masonik ada peranan mereka dalam mengatur dunia. Masyarakat moden hari ini hanya ditayangkan dengan arena teater politik kepartian dan isu – isu individu sedangkan realiti diluar sebenarnya melibatkan kewangan , perbankan, pinjaman dan melibatkan kuasa sebenar iaitu pengambilan emas, perak , syarikat dan tanah. Bankrupsi bagi bank adalah jalan untuk mengambil alih harta peribadi orang ramai dan juga orang yang kaya sebelum kedatangan Bank.


Perbankan antarabangsa ialah satu sistem tanpa ketaatan kepada mana – mana negara atau mana – mana institusi kenegaraan. Riba seperti parasit , hidup dengan menggunakan agensi politik dan eknomi nagara tersebut tetapi mereka dikenali dengan Bank biasa, bank negara, konglamerate, mega bank dan institusi dunia (PBB). Mereka juga bergerak dengan nama multi corporation yang melintasi sempadan politik dan ekonomi negara. Nasionalisme sebenarnya sudah tamat sejak perjanjian Brettons Woods selepas perang dunia kedua.

Kita juga tidak boleh berilusi dengan falsafah penentangan dasar kapitalis yang dibawa gerakan sosialisme. Di timur kita hanya didedahkan kepada perbankan negara ( State banking ), sedangkan coraknya sedikit berbeza tetapi akhirnya membawa kepada tuan punya perbankan antarabangsa. Chase Manhattan Bank mempunyai cawangan di Karl Marx Square di Moscow. Bukan bermakna mereka agen komunis tetapi mendedahkan kepada kita bahawa trend pertentangan barat dan timur selama ini hanyalah suatu cara mendapatkan harta sedangkan ia akan berakhir kepada satu sumber yang sama.


Menggunakan bahasa yang canggih teori – teori ekonomi direka oleh pakar – pakar ekonomi Yahudi di Universiti terkemuka mereka. Universiti yang sama juga membuka fakulti Pengajian Islam dimana akhirnya sarjana – sarjana Islam belajar bagi mendapat PHD bagi mendapat pengiktirafan keatas ilmu mereka, sedangkan guru – guru mereka adalah agen – agen musuh. Duktur – duktur Islam ini tidak lain hanyalah golongon apoligetik ( memohon maaf ) dengan Islam mereka yang tiada kuasa untuk bangkit.

فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِنْ تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِكُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ

(279)


Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba), maka ketahuilah, bahwa Allah dan Rasul-Nya akan memerangimu. Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba), maka bagimu pokok hartamu; kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya. Surah Al Baqarah: 289


Ini jelas Allah dan Rasulnya mengistiharkan perang terhadap riba yang diamalkan di Darul Harbi dan menjadi zon jihad dibawah petunjuk Allah dan autoriti Rasulnya. Amat malang Duktur – duktur ini mengatakan bahawa Darul Harbi dan Darul Islam sudah tiada lagi. Sedangkan inilah kawasan pergerakan perbankan antarabangsa dimana ianya adalah arena riba oleh itu ianya Darul Harbi sehinggalah kemenangan yang jelas seperti yang dijanjikan dengan penguasaan Islam.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

(55)


Dan Allah telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal yang saleh bahwa Dia sungguh-sungguh akan menjadikan mereka berkuasa di bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh Dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang telah diridhai-Nya untuk mereka, dan Dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentausa. Mereka tetap menyembah-Ku dengan tiada mempersekutukan sesuatu apapun dengan Aku. Dan barangsiapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) itu, maka mereka itulah orang-orang yang fasik. Surah An Nur :55

Amat jelas jika kita lihat pada ayat peristiharan perang keatas riba oleh Allah dan Rasulnya, umat Islam khususnya di negara Arab telah diselewengkan oleh ulamak moden dan tajdid (pembaharuan). Mengutamakan ilmu dan metodoloji kuffar keatas Islam. Mereka tidak berfikir lagi secara Islam tetapi berperangai seperti mereka dengan mengambil kedudukan sebagai golongan kanan dengan cita – cita politik dalam dewan politik atau menjadi radikal dengan khayalan melakukan revolusi.


Sudah tentu revolusi adalah ciptaan pendita – pendita Yahudi dimana modelnya datang dari revolusi Perancis atas dasar anti agama. Sistem baru ini datang dari generasi baru Yahudi yang menulis encyclopedia dan juga elit Yahudi dari Harvard dan M.I.T. Islam tidak boleh diserap dengan idea luar seperti revolusi dan sosialisme begitu juga dengan idea yang janggal seperti pinjaman berinterest dan wang kosong yang dipisahkan terus dari wang bi-metal sebenar dari bumi ( emas dan perak ).

Kesan dari 100 tahun penulisan semula Islam ini, menyebabkan kepada lahirnya aksi militan bermodelkan pertubuhan pembunuh tersembunyi (Secret society of Assasins) freemason. Ini bukan kali pertama berlaku dalam Islam. Kesan yang menyedihkan dari trajedi ini ialah penyembelihan keatas pemuda Islam tanpa kemenangan yang dijanjikan Allah s.w.t. ,secara terbuka meninggalkan fiqhul jihad yang masih lagi dipegang oleh ulamak yang masih lagi berpegang pada cara salaf sebenar. Jadi orang Islam telah mengambil sistem politik barat yang berasaskan kepada politik individu.


Masyarakat Islam sebenarnya dikuasai oleh jaringan perbankan dan supranasional – diluar sempadan antarabangsa. Pembunuhan Presiden atau Perdana Menteri menunjukkan bahawa mereka tidak mengenal musuh dan telah meninggalkan petunjuk Al Quran dan sunnah. Sinario politik kuffar ialah menonjolkan politik individu, mereka menjadi aktor utama diatas pentas disaksikan penonton menghalang perlakuan mencuri harta dan alam semulajadi dibelakang tabir. Pembunuhan Presiden Amerika Syarikat dan penghinaan keatasnya tidak membawa apa - apa kesan kepada pasaran dan nilai dollar Amerika.

Politik telah dijadikan perangkap untuk mengalih aktivis Islam kedalam bahasa institusi kenegaraan ( state ). Konsep negara hanyalah kuasa politik yang digunakan untuk mengawal orang ramai. Bendera untuk arena sukan dan perbarisan. Realitinya, ia hanya propaganda dan retorik semata – mata. Apabila entiti perbankan menginjek darahnya ke dalam badan politik, dia tidak lagi berdiri sendiri, pincang tanpa batasan undang – undang. Kerajaan – kerajaan akan memulakan agenda meminjam dengan amaun yang besar, mereka akan dijatuhkan jika mereka tidak membayar dan memohon penjadualan semula bayaran.

Jadi negara demokrasi hanyalah boneka begitu juga negara ditaktor , menukar kekayaan mentah dan komiditi dengan perhambaan hutang. Kadang – kadang gerakan revolusi perlu untuk menguasai (control) orang ramai dengan pembunuhan dan mencuba senjata baru entiti perbankan.

Oleh itu sangat penting kepada mujahidin untuk tidak membuat kesilapan mengenali musuh dan berfikir bahawa ini adalah perang dengan sebuah negara atau seorang ketua negara. Walaupun dalam perjuangan, mereka meletakkan ketua negara dan negara untuk memalingkan tentera Islam dari jihad yang diperintahkan Allah dan rasulnya. Inilah adalah jihad dengan entiti perbankan. Perjuangan ini bukanlah pada satu tempat sahaja atau dibawah seorang Amir sahaja tetapi jihad didasarkan dimana sahaja kuasa musuh berada.


Ini bukan masalah orang atau personnel tetapi kepada satu cara, metod, deennya,dengan sembahan mereka (tokong) iaitu Bank, tempat suci mereka, Bursa Saham dan ayat – ayat suci mereka – data – data Bank. Inilah kuasa magik,dimana mereka telah memperhambakan berbilion manusia atas mukabumi kepada tuan, yakni sekumpulan elit kecil kafir, sebahagian dari pemain utamanya adalah Yahudi dan pengikutnya Kristian. Mereka inilah yang harus diperangi.

Aktivis – aktivis Islam perlu mengetahui siapa musuh mereka yang sebenar dengan jelas. Kita mesti ingat ,media dan akhbar dikuasai sepenuhnya bagi mempengaruhi aktivis supaya terperangkap dalam sistem, dengan kamu menjadi samada golongan kanan (demokrat) atau kiri (sosialis), pemerintah atau radikal,atau menjadi n.g.o seperti perjuangan pembebasan pekerja, wanita d.s.b.

Untuk berfikir secara politik hari ini sudah tidak releven lagi dengan mekanisme kuasa yang ada dalam masyarakat moden hari ini. Untuk berfikir secara ekonomi , seolah – olah kita telah menerima pemisahan antara politik dan ekonomi. Jika kita menerima keadaan kita pada hari ini, seolah - olah kita bermain dam sedangkan musuh kita bermain chess. Kita hanya mempunyai batasan gerakan yang terhad sedangkan musuh kita melakukan gerakan yang canggih kerana kita tidak faham pergerakan mereka kerana kita tidak menguasai permainan mereka.


Zaman dimana kuasa negara berdaulat (sovereign nation) dengan berdiri sendiri sudah berakhir. Zaman sekarang ialah zaman dimana struktur jaringan antarabangsa dengan rangkaian perlbagai korporat - korporat, mengatasi undang – undang negara (state law) dan undang – undang antarabangsa, berangkaian dengan kerajaan – kerajaan, regim – regim, pemimpin – pemimpin, konglomerat dan bank – bank itu sendiri. Nilai matawang, komiditi, opsyen hadapan dan sistem busa saham, semuanya adalah permainan ditangan sistem perbankan dunia. Mereka menguasai produktiviti korporat dan menentukan apa yang harus dikeluarkan. Produk yang memberikan mereka pulangan yang besar ialah persenjataan. Sistem ini bermatlamat tanpa tanggungjawab moral , memerlukan kepada peperangan tidak kira dimana dan juga ancaman nuklear sebagai alat untuk menguasai pasaran dan politik jangka pendek.


Entiti Perbankan Antarabangsa adalah struktur seperti piramid. Kemuncaknya dikuasai elit yang sangat sedikit sedangkan dasarnya ialah sumbangan orang ramai kepada bank tempatan dengan akaun persendirian mereka. Sebarang idea yang mengatakan bahawa sumbangan ini boleh dikatakan ' halal ' adalah sangat besar kesilapannya. Sebenarnya kamu menguatkan lagi musuh dengan memberkani mereka wang dengan interest. Pengeluaran dari akaun, immigran Turki di Bank Berlin , Jerman boleh membawa kepada keruntuhan bank tersebut akan tetapi mereka telah ditipu dengan tidak lain tidak bukan oleh gerakan Islam sendiri , gerakan moden yang mana peranan utamanya ialah untuk memasukkan Islam kedalam sistem perbankan, sesuatu yang hanya dapat dilakukan dengan menyimpang dari sumber sebenar Al Quran dan sunnah.


Tidak ada kedudukan yang bersih dalam sistem perbankan, jika kamu menggunakan wang kertas, kamu adalah sebahagian dari sistem tersebut dan kamu menguatkan mereka. Hanya dengan memberi kesan kejatuhan kepada struktur utamanya, sahajalah, dapat kita mempunyai hubungan yang bersih dengan syaitan- syaitan gerakan sistem kewangan dan riba mereka. Iaitu dengan mengambil jihad seperti yang diistiharkan Allah s.w.t didalam Al Quran.

No comments:

Post a Comment