Wednesday, May 18, 2011

SEMPOI dari FOUNDER

Quezzo Corp Mmmm.... camnie la....gua citer skit tentang gua...

Firstly masa gua mola-mola bercadang nak bukak group nih... gua terpikir... belum lagi ader satu medium yang terancang dan bersepadu untuk menggerakkan DnD nih.... jadi .. aper salahnyer dari dok asik hari-hari layan cari rejeki (berniaga emas dan perak macam orang lain)... sumbangkan sikit jariah untuk akhirat.. dengan bawak agenda jihad melalui salah satu dari Sunnah Rasulullah...

Then... gua try buatkan group nih takder sabit (bias) dengan mana-mana jenama (brand) DnD... maknanyer... takder kena mengena dengan mana-mana minter...

Secondly... gua cuba gerakkan minda lu orang sumer supaya nampak apa sebenarnya yang membezakan orang Islam dan orang Kafir... apa yang membezakan dinar dan dinarius/denarius.... Tapi yang ini rupanya masih lagie ramai yang "bersikap tidak aper" .. amik ringan.. sebab maybe ideologi dan jarum kuffar dah sebati dalam diri selama ini... sedangkan ianya sepatutnya menjadi asas utama ... iaitu iman... tapi yer la.. .... Islam itu datangnya asing.. dan akan kembali dalam keadaan asing....

After that... setelah pendedahan dan ilmu sedikit sebanyak (wei.. gua pon kureng ilmu gak)... barulah gua sedikit gerakkan muamalah... step by step.... tapi yer la... mungkin ader yang bukan nak merangkak dulu.. tapi terus melompat.... biasa la tue... jenis yang nak melompat lebih laju nih.. bukannya ader tengok bawah sekali skala... hahaha... so basically... kena buat slow-slow..... walaupun begitu... gua rasa tak sepatutnya ader bias terhadap mana-mana DnD...

Then... buat benda macam group nih.. memang berat... sebab nak mentadbir benda nih kena ader team.. kalu gua buat sorang... mampuih la... alamat kena spam ler hari-hari... tapi Alhamdulillah... orang yang gua add menjadi admin nampaknyer ader buat kerja yang gua nakkan depa buat.. walaupun ader yang amat jarang buat kerja... hahaha... dan ader plak yang kekadang tue terlebih emosional... terlebih "gula" bak orang tua kater.... hahaha.. jangan mare...

Anyway.... Allah Taala yang beri gua ilham untuk add lu ngan yang lain sebagai admin.... jadi... gua still harap panduan yang gua dapat dari Allah nih untuk melantik lu orang tidak lu orang salah gunakan untuk kepentingan peribadi mahupun kepentingan satu-satu DnD...

Tentang isu hanya pemerintah yang wajar mengeluarkan DnD... yer betul.. gua setuju... cuma pemerintah tersebut mestilah pemerintah yang taat dan bertakwa kepada Allah Taala... dan bukannya pemerintah yang taghut, sesat atau kuffar... Selayaknya ... hanya Khalifah Islamiah sahaja yang lain... dan selagi khalifah Islamiah belum ujud... selagi itulah DnD boleh dikeluarkan oleh sesiapa sahaja dengan 5 syarat yang dibawah ini..

1. Pengeluarnya mesti beragama Islam (Beriman/Bertakwa)
2. Cukup berat timbangannya seperti mana yang ditetapkan oleh Saidina Umar Al Khattab
3. Cukup ketulenannya
4. Lengkap Berkalimah Tauhid (yang menunjukkan kekuatan dan kekuasaan daulah Islamiah) yang mana menzahirkan takwa kepada Allah, Tuhan Rabbul Jalil...
5. Membuat DnD bersaiz yang seragam
about an hour ago · · 12 people

No comments:

Post a Comment